kariinekstrand

Usk student

Kategori: Allmänt

Hej världen! 

I tisdags så började min praktik så jag var där och kikade runt lite innan det började på riktigt på onsdagen. Jag tycker jätte mycket om min handledare, där har jag absolut ingenting att klaga på! Men jag får i princip inte göra någonting, känns som att jag går i ettan igen och gör min första praktik. Jag serverar mat och fika, tar manuellt blodtryck och puls och liknade och det är ju klart att det är vårduppgifter som måste göras, men jag vill göra mer! Jag vill bli kastad på med uppgifter så jag knappt hinner sitta ner! Men jag får mest stå vid sidan om och titta på. Så efter bara några timmar så är mina fötter döda och på kvällarna har jag haft ont i mina knän. Jag känner ju lixom att jag kan, jag vet att jag kan, men känns inte som jag blir riktigt litad på för att göra större saker. Men jag fick ändå ta blodsocker igår så det är ju alltid något! Försöker ta så mycket egna initiativ som möjligt också, så jag slipper sitta stilla. När jag inte gör något så känns det som dom andra i personalen tycker jag är lat, men det är ju inte jag som vill sitta ner eller bara titta på utan det är min handledare som tycker jag ska ta det lugnt och bara titta på nu i början. 

Men nu tar jag långhelg och tar nya tag på måndag och hoppas att jag får göra ännu mer då! Imorgon ska jag till stan med mamma, måste köpa ny bh för min bygel börjar titta ut och peta på min tutte. As skönt! 

Puss K



Kommentarer


Kommentera inlägget här: