kariinekstrand

Underbara Kukkola

Kategori: Allmänt

Hallå där köp blåbär! 

Haft en helt underbar vecka uppe i kukkola, bara fint väder, sådär varmt så det knappt kunnat gå att vara i solen så har inte blivit så mycket solande men mycket badande. Minst två gånger om dagen har vi badat i forsen. Vi har även vart i Torneå i Finland och jag har där kunnat gått på alko som det finska Systembolaget heter. Köpte mig lite sånt som är billigare än systemet hemma, som Baileys, Mojito och en salmiaki som inte ens går att köpa i Sverige. Lite roligt att bygga upp ett förråd hemma, hehe. Vi har även köpt sånt där finsk som är så himla gott, godis, rieska (ett gott bröd) och mackara lenki (en speciell korv). Har även haft trevliga sweischiska grannar som vi pratat mycket med och angus har lekt med deras hundar!  

Nu idag var det dock dags för hemfärd och vi har åkt 60 mil ungefär så hälften kvar imorgon. Vi hamnade i en liten stuga strax innan Härnösand, men jag vill bara gå och lägga mig så jag får komma hem, sova i min egen säng och träffa min älskade Alex. På måndag åker vi tåget till Göteborg och bor på hotell tre nätter och upplever allt vi vill uppleva. Fy fan vad mysigt! 

Puss K









Kommentarer


Kommentera inlägget här: