kariinekstrand

Student 2014

Kategori: Allmänt

Hej!
 
I fredags var det student och det är nog det roligaste jag gjort i mitt liv, den bästa dagen i mitt liv (hittills)! Började morgonen med en tur hem till Jonna i klassen för Champagnefrukost vilket var mysigt eftersom vi är så få i klassen. Sen drog vi oss till skolan vid 10 tiden och träffade lärarna som bjöd på fruktsallad och vi fick våra betyg och lite så. Sedan var det dags för lunch och det var jättefint uppdukat i matsalen med dukar och serpentiner m.m. Efter det så drog vi oss till aulan där det var stipendieutdelning, tal och sång. Det var så sjukt häftigt där inne och när vi sen hade mösspåtagning så fick jag gåshud, det är någonting man bara får uppleva en gång i livet. Sedan drog vi oss mot dörrarna, det var dags för utspring. Alla stod och skrek att vi ska ta studenten och att dörrarna skulle öppnas. Jag var så nervös att det var helt sjukt, jag stod och skakade medan jag och Emilia höll hand. Sedan öppnades dörrarna och vi bara sprang, hand i hand ut från skolan och ut från det gamla livet. Mot det nya. Det var så jävla häftigt! Jag möttes upp av Alex och resten av min familj och släkt utanför och fick rätt bra med blommor och gosedjur. Efter en stund drog vi oss till stadshustrappan hela skolan i ett tåg. Nu var det dags för flaket. I början på flaket så kändes det konstigt att stå och vinka till helt främmande människor men efter ett tag så släppte den känslan och vi hade bara roligt. När flaket var slut så åkte vi hem och skålade, käkade gott och öppnade alla studentpresenter. Jag fick presentkort på IKEA för 1500kr, åhlens 300kr, cervera 500kr, ett halsband, presentkort på tatuering, skålar och sen fick jag ett otroligt fint halsband av min älskling! Vi drog oss ut till krogen sen vid halv elva och det var precis lagom med folk tycker jag, hade så sjukt roligt med vänner och pojkvän. Sen vid 3 så drog vi oss hemåt. 
 
Igår mådde jag faktiskt bra, började morgonen med en cider, god mat och trevligt sällskap. Var bara en allmänt chill dag. På kvällen skulle vi iväg till Nyköping och träffa vänner till Alex men när vi kom dit så hade dom dragit så jag följde med till gymmet och sedan drog vi hem och myste. 
 
Idag är det dags för bal och jag är lite smånervös men jag kommer ha superkul, det vet jag. Kommer även vara riktigt fin och har en otroligt fin klänning så det blir perfekt. Nu ska jag gosa lite med hjärtat mitt innan jag ska börja göra mig i ordning. 
 
Puss K
 
tudent

Kommentarer


Kommentera inlägget här: