kariinekstrand

Göteborrrrg

Hallå!

Har haft det superbra i Göteborg från måndag till torsdag. Badat jacuzzi, ätit ute varje dag, vart på Liseberg (trots att jag inte vågade åka speciellt mycket), åkt paddan sightseeing, varit på avenyn och shoppat i nordstan. Hade fint hotellrum, enda problemet var väl bara att det inte fanns någon ac på rummet, bara en fläkt vilket inte hjälpte speciellt mycket. Vi har gått hur mycket som helst, skorna har tom tappat färg pga det! Men har trots svullna fötter, 30 grader varmt och lite skoskav haft det underbart med babe.

Igår när vi skulle åka hem kom dock det jobbiga. Elfel på nästan alla tåg. Vårat tåg skulle gå 14.35 men tiden bar förflyttades timme för timme och vi kunde inte lämna centralen ifall det skulle komma upp att det går tidigare. Tillslut när klockan var fem så ställdes vårat tåg in. Var kaos med allt folk som undrade precis samma sak som oss, hur ska vi ta oss hem? Vi fick vänta 1,5h på svar om nästa tåg skulle gå eller om dom skulle betala hotell. Nästa tåg gick. Men 45 min försenat, vi kom iväg vid 19.15, alltså 4,45 timmar senare än när vi skulle åkt. På väg hem var det tåg framför oss hela vägen till Katrineholm och resan som då skulle tagit 2,15h tog 3,30. Sj kan ta sig i röven.

Men nu har jag iaf kommit hem och sovit en god natts sömn i min älskade säng. Idag kommer Alex hit och vi ska bada, träna och ikväll gå på labyrint på lotsen, blir kulkul!

Puss K

Fulbilder har väl ingen klagat på?

Göteborg

Hallå där!

Jag kom hem i fredags och var helt slut, blev att packa upp allt, käka, duscha och sova. Sov som en gris och väntade på att det skulle bli lördag så jag skulle få träffa min älskling!

Igår så träffades vi äntligen och hade det hur mysigt som helst, bara njöt av varandras närhet. Aldrig vart borta från varandra en vecka förut, så kändes skönt att äntligen få ses igen!

Vi gosade hela natten och idag så drog vi till jogersö och hade det skönt i solen med vänner. Brände mig lite på ryggen och benen men känns knappt, hettar lite bara. Sen åkte vi hem åt varsitt håll för att packa för imorgon åker vi till Katrineholm för att ta tåget till Göteborg!  Tre nätter på hotell med nöjen och gos, ska bli helt jävla underbart! ❤️

När vi kommer hem så är jag i princip ensam hemma i två veckor så blir mycket gos då med trots att vi båda börjar jobba igen! Nu ska jag sova för att vila upp mig inför imorgon!

Underbara Kukkola

Hallå där köp blåbär!

Haft en helt underbar vecka uppe i kukkola, bara fint väder, sådär varmt så det knappt kunnat gå att vara i solen så har inte blivit så mycket solande men mycket badande. Minst två gånger om dagen har vi badat i forsen. Vi har även vart i Torneå i Finland och jag har där kunnat gått på alko som det finska Systembolaget heter. Köpte mig lite sånt som är billigare än systemet hemma, som Baileys, Mojito och en salmiaki som inte ens går att köpa i Sverige. Lite roligt att bygga upp ett förråd hemma, hehe. Vi har även köpt sånt där finsk som är så himla gott, godis, rieska (ett gott bröd) och mackara lenki (en speciell korv). Har även haft trevliga sweischiska grannar som vi pratat mycket med och angus har lekt med deras hundar!

Nu idag var det dock dags för hemfärd och vi har åkt 60 mil ungefär så hälften kvar imorgon. Vi hamnade i en liten stuga strax innan Härnösand, men jag vill bara gå och lägga mig så jag får komma hem, sova i min egen säng och träffa min älskade Alex. På måndag åker vi tåget till Göteborg och bor på hotell tre nätter och upplever allt vi vill uppleva. Fy fan vad mysigt!

120 mil

Hej!

Har haft en bra vecka trots dåligt med sömn då min hosta inte gått över än och sen har jag försökt umgås med Alex så mycket som möjligt då jag åker iväg i en vecka nu. Vi har badat och haft det allmänt skönt! Sen har jag jobbat hela veckan också och den här veckan har vart slitig som fan kan jag lova så är skönt med två veckors semester!

Sitter just nu i bilen på väg till Kukkola, vi åkte vid fyra imorse och nu har vi för ungefär en halvtimme sen passerat Sundsvall, så 25 mil kvar tills vi stannar i Sikeå över natten! Jag har inte sovit en blund sen vi satte oss i bilen, i vanliga fall brukar jag sova mycket men vet inte, har ingen ro i kroppen. Aja, har två veckor att sova på så!

Perfekt helg

Hallå!

Har haft en otroligt underbar helg med Alex, en sån där riktigt perfekt!
Började på fredagen med att jobba och när jag slutade så plockade Alex upp mig, vi åkte hem och åt och bestämde oss för att åka till femörefortet för att gå en gratis tur med bestie som fyllde år! Det var rätt kul att gå en tur som jag själv inte ledde. Efter det begav vi oss till läget för att äta glass, riktigt mysigt. Och efter det så drog vi oss till gamla för att bara sitta och njuta i solen.
På kvällen tog vi med oss angus, åkte till jogersö och badade lite spontant halvnaket då ingen hade badkläder med sig, myspys!

På lördagen drog vi oss in till stan och shoppade lite skor, en till långklänning, en T-shirt, tre par örhängen och ett par shorts till Alex. Vi bestämde oss för att käka lunch på stan så vi gick till oliver twist som självklart hade fullt på uteserveringen så vi fick sitta inne och svettas, men det var trevligt och gott ändå! När vi kom hem var morfar här så sa hej lite snabbt och pratade en stund innan han åkte. Sen kom Mirabelle och vi begav oss till Cecilia för att fira henne, käka middag och ha det allmänt trevligt! Var riktigt skoj!

Idag så har det vart en lugn dag med ett bad, ett hundbad och gos. Är riktigt nöjd! Nu ska jag sova för imorgon ska jag jobba igen!

Puss K

Söt och lite småtokig kille! Haha, älskar den här bilden!