kariinekstrand

Katastrof övning

Kategori:

Hej! Idag var det katastrof övning på gamla brandstationen! Var hur jävla kul som helst! Blev sminkade med sår och liknande och satta i en roll (jag spelade medvetslös) och sen kom brandmän och skulle rädda oss, vi skulle låtsas att vi jobbade på en mjölk fabrik och det hade vart en explosion. Jag låg i trappen och dom la mig i framstupa sidoläge, dock precis när dom skulle bära ut mig på en bår så avslutade dom övningen.. Var sjukt snygga brandmän! Nästan så jag ville svimma efteråt så man kanske skulle få mun mot mun metoden! Haha. Sen var det en brandman som också skulle vara statist och han spelade i chock så han sprang runt och skrek på Kerstin och Åke och kastade snö på Emilia och drog henne i håret, höll på och garva ihjäl mig! Men nej, jag gick in i min roll helt och fullt! Dock så kände jag när vi väl startade och folk skrek och "grät" så fick jag seriöst dödsångest för det kändes så verkligt. Trodde även att brandmännen skulle kliva på mig när dom gick upp och ner i trappan precis brevid mig men det gick så bra så! Jag kände verkligen sammanhållning i klassen idag, alla pratade med alla och hade roligt! Tänk om det kunde vara så oftare! Puss K

Kommentarer


Kommentera inlägget här: