kariinekstrand

Min plutt

Kategori: Allmänt

Hej! I fredags var det studenten hos oss för Robert! Det var jätte trevligt och kul i det stora hela! Mycket slit lönade sig, Robert verkade jätte glad!

Igår började Angus bete sig konstigt, han började gå konstigt, gick inte om han inte verkligen behövde. Jag gick små promenader med honom på baksidan på berget och han var lugnare än vanligt, han drar annars ganska mycket men då gick han bara brevid mig.

Idag när jag gick upp så hade han inte kissat, han var glad och så när jag gick upp men han reste sig inte. Jag försökte en stund senare att gå med honom på baksidan i koppel, men han kunde inte resa sig upp så jag fick hjälpa honom. Sen kom han inte ut på baksidan genom dörren då det är en kant, så jag fick lyfta ut honom och han gick otroligt sakta och haltade med vänster bakben. Han kissade aldrig utan vi fick gå in igen för han orkade inte. Vi var till veterinären i Katrineholm idag och han kunde seriöst typ inte gå. Han stapplade fram och vi fick lyfta honom istället. Dom gav honom lugnande och han somnade så dom tog röntgenbilder men dom såg inget som tur var. Det är troligtvis så att han har slagit i så det svullnat upp vid ryggraden så nerverna kommer i kläm. Nu har han fått kortison iaf så svullnaden ska gå ner och han ska äta sex stycken tabletter om dagen. Han äter samma sort som mamma gör, haha! Men på väg hem stannade vi och han fick lite mjukglass och han var så nöjd så. Han är dock än inte helt klar i huvudet efter den lugnande sprutan han fick, så han är lite borta och bara sover. Får bära honom ut och kissa typ. Hoppas det blir bättre snart för det är jobbigt att se sin annars glada pigga och busiga älskling såhär dålig. Det gör ont i hela mig. Puss K

Kommentarer


Kommentera inlägget här: