kariinekstrand

Jävla helvetes buss

Kategori:

Hej! Nu är jag förbannad på blogg.se då jag skrev ett långt jävla inlägg och sen bara försvann det så jag får väl fan börja om, men tänker inte skriva det så detaljerat som jag gjorde innan för det orkar jag inte!! Jag har otur med bussar. Idag hade jag sovmorgon och skulle till bussen, när jag stod och väntade på bussen så hörde jag att en buss kom från andra hållet och jag kollade snabbt på tabellen som stod brevid mig, jag stod på fel sida. Fick springa över i sista sekunden så jag hann med. När bussen skulle åka så stod däcken bara och spann, där stod vi stilla i ca 8 min innan vi kom iväg. Nere på stan stannade busschauffören och sprang över till bussen som kom brevid. Det tog kanske 5-6 minuter. Kände då att eftersom bussen var försenad på nästan 15 min så skulle jag inte hinna gå till skolan som jag hade planerat så tänkte att jag fick ta stadsbussen istället. När jag sen kom till Frösäng så fastnar bussen, igen. Där stod vi i en kvart och då upptäcker jag att jag inte hinner komma med stadsbussen och att jag då kommer bli jätte sen. Så jag blev förbannad och klev av bussen och gick hem. Hade ändå bara lektioner där jag skulle lämna in böcker i dessa avslutande kurser och sen en teater. Gick hem, plockade ner pyntet ur granen och kollade på film, "water for elephants", den var helt underbar, satt och grinade som ett litet barn i en kundvagn som inte fick vad den ville ha. Helt klart till rekommendation! Nu mästerkock och lååång sovmorgon imorgon! Puss K
P.s bjuder på denna icke vackra bild!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: