kariinekstrand

Hur kan något sånt här hända?

Kategori: Allmänt

Det här känns helt sjukt. Öppnade tidningen imorse glad som jag var, kollade igenom den och tittade på dödsannonser och stod att det var en tjej som var född 95 som jag hade dött för ett par dagar sen och sen slog jag ihop tidningen. Efter en stund så började jag fundera och öppnade tidningen igen, Sanna Andersson och hennes familj. Jag kom då på vem det var. Det var min bästa kompis när jag gick 1,2,3 i grundskolan på långberg. Då fick jag riktigt ont i magen. Vi lekte ofta ihop i perioder och hade så otroligt kul tillsammans. Men när jag slutade trean så träffades mamma och Ola så dom flyttade ihop och jag fick börja i skolan här i Oxelösund istället och Sanna flyttade till Svalsta. På den tiden hade jag varken telefon eller internet så vi kunde inte hålla kontakten. Har för några år sedan försökt söka upp henne på facebook men har inte hittat henne. Hon dog av psoreasis. Jag visste inte ens att man kunde dö av det förrän jag letade upp det på internet. Så fruktansvärt, hon hann precis fylla 18 och hade hela livet framför sig. Jag hade inte sett henne sen vi slutade, aldrig. Men jag minns fortfarande våra roliga lekar vi hade, hennes skratt och hur mycket jag tyckte om henne. Sånt här får inte hända, det kan inte hända. Idag sätter jag in pengar på psoreasisfonden för att hedra henne. Jag hoppas du har det bra, min förlängesen bästa vän. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: