kariinekstrand

Dränka mina sorger

Kategori: Allmänt

Halloj! Jag kan börja med att säga att detta kommer bli ett inlägg där jag beklagar mig över idioter till lärare. Idag har det vart en riktigt deprimerande dag. Först nationella prov i Engelska (uppsats) och jag vet inte varför, men jag hade inga som helst ideer i huvudet så det gick piss. Och efter det så gick Lovisa hem, vilket var tråkigt. På eftermiddagen så kom vår rektor in och pratade om att det är dålig stämning i vår klass (någon som sagt det till henne) och det tycker jag var bra, att hon kom in och tog upp det alltså. För det här är inge kul, att ha det så som vi har det i klassen. Vi fick då skriva vad vi behöver ändra i klassen, och fine, vi är grupporienterade i klassen men dom flesta pratar ju med alla någon gång under dagen och jag trivs med dom som jag är med. Och då fick vår lärare för sig att ja men då så ska vi nu under lektionerna sitta brevid någon vi inte brukar sitta brevid. Min tanke är bara hur fan ska det gå till? Hade jag varit intresserad av att sitta med någon annan så hade jag ju satt mig där! Jag vill sitta med Lovisa och Emilia, vi har roligt ihop, jobbar bra och jag känner mig trygg med dom. Men nej, då ska jag minsann sitta med någon jag inte vill? Hur fan har dom tänkt att det går ihop? Det lär inte direkt bli någon ändring i klassen pga det utan alla lär ju vara sura för att dom inte får sitta vid dom som dom vill. Jag funderar bara på varför dom inte gör nått åt själva problemet istället, och dom vet VEM som är problemet, nej vi andra i klassen ska lida pga det. Jag blir så trött så trött.. Jag sitter helt ärligt själv resten av läsåret än att sitta med en viss person, ja hon ja. Nu ska jag dränka mina sorger i duschen och packa till imorgon, då jag ska ut på upptäcktsfärd! Som jag längtat hela veckan, och nu är det äntligen dags! Jag längtar!!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: