kariinekstrand

STÄNG AV BUSSTRAFIKEN

Kategori: Allmänt

Tjosan! Idag har det inte varit en kul dag att gå till skolan. Imorse var bussen 10 min sen (inte så farligt) men jävligt kallt. Åkte till skolan och hade nationella prov  i engelska vilket inte heller var kul. Senare skulle vi åka till brandstationen och få lite information och kolla runt lite och när vi gick från skolan till stadsbussen (vilket är ca 3 min från skolan) så snöade det så mycket och var så dåligt plogat så det tog hela 10 min!! Vi fick sen för oss att vi skulle ta bryngelstorps bussen och åka runt och sen till bt för att vi inte skulle frysa i väntan. Bussen var 20 min sen. Åkte upp till bryngan och väl där så säger busschauffören att vi får inte åka runt så, men det är okej för den där gången. Vi började åka tillbaka och skulle släppa på några passagerare mittemot stenknulla och då fastnar vi.. Busschauffören gör allt, gasar, backar, går ut och skottar, sandar, inget hjälper. Efter en stund så kommer någon och hjälper honom att komma ut på vägen. Det tog EN TIMME att åka från skolan till stan, i vanliga fall går jag till skolan från stan på 15-20 min. Kom även försent till brandstationen, äsch då. Bussen var iaf i tid på vägen hem. Jag tycker dock att till imorgon så kan dom faktiskt stänga av busstrafiken för jag har ingen lust att åka i det här vädret, är ju livsfarligt! Nu ska jag plugga äckel vård. Puss K                                          
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: